Strony - wersja testowa

poniedziałek, 7 sierpnia 2017

tydzień z lawendą - #4 NAPAR Z LAWENDY HERBATKA NA CIEPŁO I ZIMNO

Dziś poniedziałek. Zaczynamy tydzień i od rana mamy sporo na głowie. Jeśli więc mimo lata nie możecie pozwolić sobie na odpoczynek lub wręcz przeciwnie, zaszyliście się gdzieś i ładujecie baterie - herbatka lawendowa dla wszystkich. 



Lawenda to nie tylko piękny zapach. Jej kwiaty zawierają składniki, których nazwy nie potrafię nawet wymienić. Grunt, że posiadają wielorakie właściwości. Co zabawne lawenda jednocześnie pobudza i uspokaja. Dlatego pokusiłam się o zrobienie lawendowego naparu. Wiecie matka polka musi jednocześnie byś ostoją spokoju i wulkanem energii. 

Napar z lawendy:
1 łyżeczkę suszonych kwiatów lawendy zalałam filiżanką gorącej wody (nie wrzątku) i parzyłam jakieś 7 minut. 
No cóż....
Zupełnie podobnie jak w przypadku lawendowych ciasteczek, smak mydła jest jednak nie dla mnie. Napar lawendowy pięknie pachnie lawendą, ale ziołowo-mydlany smak jest dla mnie zupełnie nie do przełknięcia. Kolor też miał jakiś dziwny. We wszystkich przepisach napar z lawendy powinien być niebiesko-fioletowy, mój był hmmm żaden. 

 


Inaczej ma się rzecz gdy do zimnego naparu dodałam łyżeczkę miodu i cytrynę. Tak! Dziwna lemoniada powstała, ale fajnie świeża i całkiem do wypicia. Kolor też stał się bardziej przyjazny i o dziwo bardziej lawendowy:)




Mimo wszystko chyba fanem naparu z lawendy nie zostanę. 
A jak u Was z eksperymentami?

5 komentarzy:

  1. Nie mam aż tyle suszonych kwiatów żebym parzyła, ale wydaje mi się, że druga wersja jest fajna. Lubię takie "udziwnione" smaki:)
    Miłego tygodnia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam aż nadto, daj znać to się podzielę.

      Usuń
  2. smak lawendy mnie nie przekonuje, ale parzyłabym dla zapachu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po raz kolejny okazuje się, że mnie też nie. Ale uparcie próbuję - taka ryzykantka ze mnie hihi

      Usuń

  3. Post jest naprawdę świetny i bardzo miło jest czytać i uzyskiwać informacje.
    โกลเด้นสล็อต
    สูตรบาคาร่า
    gclub

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...