Strony - wersja testowa

piątek, 14 lipca 2017

CUKIER LAWENDOWY

Lawendę kocham! Pisałam już o tym wielokrotnie! W tym roku szukam dla niej nowych zastosowań. Może nie tyle co nowych, co jeszcze przez mnie nie testowanych.
Jakiś czas temu próbowałam wykorzystać lawendę do celów kulinarnych - upiekłam lawendowe maślane ciasteczka - zobaczcie TUTAJ. Nie zachwyciły mnie zbytnio, ale się nie poddaję.

Kolejna próba wykorzystania lawendy w kuchni to - CUKIER LAWENDOWY.






Aż wstyd pisać instrukcję jak zrobić lawendowy cukier, gdyż jest tak banalnie prosta.
Słoik (czysty i suchy) wypełniamy na przemian warstwami cukru i kwiatów lawendy. Szczelnie zamykamy i odstawiamy na około 2 tygodnie. Im dłużej będziemy czekać, tym intensywniejszy aromat osiągniemy. Po tym czasie przesypujemy całość przez sitko aby pozbyć się kwiatów. Gotowy lawendowy cukier przechowujemy w szczelnie zamkniętym słoiku.
Cukier lawendowy jest ciekawym dodatkiem do deserów, dżemów czy bitej śmietany.  Zobaczymy co z tego wyjdzie. Macie jakieś pomysły?





4 komentarze:

  1. Haha.. widze ze tez zrobiłaś cukier lawendowy.. czyżbym Cię zainspirowała moim wpisem? Pozdrawiam i życzę smacznego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziewczyny, widzę że i mnie zainspirowałyście, spróbuję tego wynalazku chociaż nie wiem do czego zużyję taki cukier, bo u mnie w domu nikt nie słodzi ani kawy ani herbaty, chyba na jakieś ciasteczka, Kasiu - pochwal się jakimś fajnym przepisem kulinarnym, ale takim wypróbowanym, dobra?
    Pozdrawiam, dzięki za przepis, idę robić słodki słoiczek :-)))

    OdpowiedzUsuń
  3. regularnie robię waniliowy, kiedyś próbowałam z różanym ale nic! zero aromatu i zraziłam się do aromatyzowania żywymi roślinami.
    Zainspirowałaś mnie tą lawendą, pomyślałam o magdalenkach lawendowych <3 chyba jednak skończę z tym cukrowym fochem

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...